۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۱۹

رکنی در گفتگو با مهر تأکید کرد:

حق آبه‌های تالاب‌ها برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به قم تأمین شود

حق آبه‌های تالاب‌ها برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به قم تأمین شود

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر لزوم حفظ فضای سبز و درختان اطراف قم تأکید کرد و گفت: تأمین حق آبه‌های زیست محیطی تالاب‌ها برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به قم ضروری است.

محمود علی رکنی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: برای جلوگیری از ورود ریزگردها به قم لازم است به حفظ فضای سبز و درختان به خصوص در حاشیه شهر پرداخته شود تا ضمن جلوگیری از پیدایش گرد و غبار از انتشار آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: همه باید پیگیری کنند تا درختی قطع نشود و علاوه بر آن فضای سبز نیز چه در اطراف شهر و چه در داخل شهر افزایش یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: باید با افزایش پوشش گیاهی علاوه بر اینکه از بیابان زایی جلوگیری شود از فرسایش خاک و از بین رفتن درختان و پوشش گیاهی نیز جلوگیری به عمل آید.

وی بیان کرد: تامین حق آبه های زیست محیطی تالاب ها در جلوگیری از ورود گرد و غبار به شهر قم اهمیت بسیاری دارد زیرا بخش ویژه ای از ریزگردها از تالاب ها وارد شهر می شوند.

رکنی گفت: در مناطق حفاظت شده نیز باید برای جلوگیری از تعدی جوامع بومی و محلی فرهنگ سازی لازم صورت گیرد زیرا با دقت لازم از سوی جوامع بومی برای حفاظت از این مناطق، تحول در این مناطق ایجاد می شود.

 

کد خبر 2052208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha